Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden (hierna de "Algemene Voorwaarden") van de commerciële onderneming Intersmart, s.r.o, gevestigd in Nekvasilova 692/27, 186 00 Praag, Tsjechië, identificatienummer: 242 24 511, geregistreerd in het handelsregister bewaard bij de gemeentelijke rechtbank van Praag, sectie C, insert 190305 (hierna de "Verkoper"), in overeenstemming met de bepaling van artikel 1751, lid 1 van de Wet nr. 89/2012 Coll, regelen wederzijdse rechten en plichten van contractpartijen die ontstaan in verband met of op basis van het koopcontract (hierna het "koopcontract") dat is gesloten tussen de verkoper en een andere natuurlijke persoon (hierna de "koper") via de online shop van de verkoper. De online shop wordt beheerd op de website met een SmartLashes webadres (hierna de "website"), via een webapplicatie-interface.

1. Registratie

1.1 "Wij verklaren dat de gegevens alleen dienen ter identificatie tijdens de aankoop bij het bedrijf Intersmart, s.r.o. en dat deze niet aan derden zullen worden verstrekt of anderszins zullen worden misbruikt."

1.2 Door de registratie te bevestigen geeft de koper toestemming voor het verzenden van e-mails met aanbiedingen van de online shop van het merk Intersmart, s.r.o..

1.3 De koper kan zich op elk gewenst moment afmelden voor de nieuwsbrief door te schrijven naar het e-mailadres: [email protected], of naar het bovenstaande bedrijfsadres.

1.4 De koper kan ook zonder registratie bestellingen plaatsen.

2. Aanvaarding en uitvoering van de bestelling, koopovereenkomst

2.1 Bestelling van Koper is voorstel van het Koopcontract en het Koopcontract zelf komt tot stand op het moment van levering van de definitieve goedkeuring van dit voorstel door Koper en Verkoper (definitieve bevestiging van de bestelling door Verkoper). Vanaf dat moment ontstaan wederzijdse rechten en plichten tussen Koper en Verkoper.

2.2 Door het sluiten van de Koopovereenkomst bevestigt Koper dat hij kennis heeft genomen van en akkoord gaat met deze Algemene Voorwaarden, inclusief claimvoorwaarden. Koper wordt door de uitvoering van de bestelling zelf voldoende op de hoogte gebracht van deze voorwaarden en van de claimvoorwaarden en hij heeft de mogelijkheid om er kennis van te nemen.

2.3 De Verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling of een deel ervan te annuleren voor het sluiten van de Koopovereenkomst in de volgende gevallen: de goederen worden niet meer geproduceerd of geleverd of de prijs van de geleverde goederen is aanzienlijk gewijzigd. Indien deze situatie zich voordoet, zal de Verkoper onverwijld contact opnemen met de Koper om de verdere procedure af te spreken. Indien de Koper reeds een deel of het volledige bedrag van de aankoopprijs betaald heeft, zal dit bedrag teruggestort worden op zijn rekening en komt er geen Aankoopovereenkomst tot stand.

2.4 U wordt automatisch op de hoogte gebracht van de aanvaarding van de bestelling via e-mail.

2.5 Alle bestellingen die door deze shop worden aanvaard, zijn bindend. Bestellingen kunnen worden geannuleerd voordat ze worden verzonden. Indien de bestelling niet geannuleerd wordt voor de verzending en deze reeds verzonden is, kan de terugbetaling van de verzendingskosten geëist worden van de Koper.

2.6 De verwachte leveringstermijn van goederen die niet op voorraad zijn, wordt gespecificeerd bij elk product en in de orderbevestiging. Bij elk product wordt aangegeven of de goederen op voorraad zijn of niet. Als de goederen niet op voorraad zijn, of in het magazijn van de Leverancier, zullen wij u onmiddellijk informeren over de volgende leveringstermijn.

2.7 Als u de bestelling binnen 12 uur annuleert, wordt deze geacht te zijn geannuleerd. U kunt uw annulering per e-mail of eventueel telefonisch doorgeven. Het is noodzakelijk om je naam, e-mailadres en het nummer van de bestelling te vermelden.

3. Transport en levering

3.1 Goederen kunnen worden geleverd door de post of transport pakketdiensten.

3.2 De transportprijs wordt direct na selectie van de bezorgmethode weergegeven. De prijs kan worden verhoogd in het geval van omvangrijke, zware of anderszins slecht vervoerbare producten.

3.3 Als goederen worden geleverd door de post en het pakket of de beschermende tape is zichtbaar beschadigd, dien dan direct een klacht in bij de vervoerder. Leverancier draagt geen verantwoordelijkheid voor schade ontstaan tijdens transport.

3.4 Indien de transportmethode is overeengekomen op basis van een speciaal verzoek van Koper, draagt Koper het risico en eventuele extra kosten in verband met deze transportmethode.

3.5 Indien Koper goederen moet afleveren op de door Koper in de order aangegeven plaats, is Koper verplicht deze bij aflevering in ontvangst te nemen. Indien het noodzakelijk is om goederen herhaaldelijk of op een andere wijze dan aangegeven in de bestelling te leveren, is Koper verplicht de kosten te betalen die verband houden met herhaalde levering of met een andere wijze van levering.

3.6 Koper is verplicht de integriteit van de verpakking te controleren en Verkoper onmiddellijk te informeren in geval van gebreken. Als er met de verpakking is geknoeid, heeft Koper het recht om acceptatie van het pakket te weigeren. De klacht kan worden ingediend binnen 3 dagen na levering, op voorwaarde dat de schade niet zichtbaar was bij overhandiging!

3.7 Andere rechten en plichten met betrekking tot het transport van goederen kunnen worden geregeld door speciale leveringsvoorwaarden van de Verkoper, indien uitgegeven.

4. Garantie

4.1 Garantieperiode gaat in op de datum op de factuur.

4.2 Wij bieden de wettelijk vastgestelde garantieperiode.

4.3 Garantieperiode kan in betwistbare gevallen worden verlengd met 5 (zegge: vijf) dagen als compensatie voor de levertijd.

5. Afwijking van het koopcontract - Algemene informatie

5.1 In het geval dat het voorwerp niet in overeenstemming is met het Aankoopcontract op het moment van de overname door de Koper (hierna de "afwijking van het Aankoopcontract"), heeft de Koper het recht om de Verkoper te vragen om de toestand kosteloos en zonder onnodige vertraging te herstellen in de staat die overeenstemt met het Aankoopcontract, door vervanging of reparatie volgens de vereisten van de Koper. Indien dit niet mogelijk is, kan de Koper een passende korting op de prijs eisen of zich terugtrekken uit het contract. Dit is niet van toepassing indien de Koper op de hoogte was van de afwijking van het Aankoopcontract of indien hij deze afwijking zelf heeft veroorzaakt.

5.2 Een afwijking van het koopcontract die zich binnen zes maanden na de overname manifesteert, wordt beschouwd als een afwijking die al bestond bij de overname, indien ze niet in strijd is met de aard van het voorwerp of indien het tegendeel niet bewezen wordt.

6. Herroepingsrecht vande koper

6.1 Indien de Koopovereenkomst wordt gesloten door middel van communicatie op afstand (in de online shop), heeft de Koper het recht om binnen 14 dagen na de overname van de goederen de overeenkomst te herroepen. In een dergelijk geval neemt de Koper contact op met de Verkoper en geeft, bij voorkeur schriftelijk, aan dat hij afziet van de overeenkomst, samen met het nummer van de bestelling, de aankoopdatum en het rekeningnummer voor de terugbetaling. Geld kan ook contant worden terugbetaald op het adres van het bedrijf. De terugtrekking uit het contract moet uiterlijk op de laatste dag van de termijn van 14 dagen worden ingediend.

6.2 De termijn kan in individuele gevallen worden verlengd, rekening houdend met de omstandigheden, maar niet langer dan 30 dagen na levering.

6.3 Deze bepaling van de wet kan niet worden opgevat als een mogelijkheid tot gratis huur van goederen. Indien Koper gebruik maakt van zijn herroepingsrecht binnen 14 dagen na het aangaan van verplichtingen, moet hij elk artikel dat hij op basis van het Koopcontract heeft ontvangen, aan Leverancier overhandigen. Als dit niet mogelijk is (bijv. goederen werden in de tussentijd beschadigd of verbruikt), moet Koper een financiële vergoeding geven als tegenprestatie voor wat niet meer kan worden overhandigd. Indien de geretourneerde goederen slechts gedeeltelijk beschadigd zijn, kan Verkoper het recht op compensatie uitoefenen en kan hij de geretourneerde koopprijs verminderen. In een dergelijk geval is de Verkoper verplicht om de veroorzaakte schade te bewijzen en geeft hij de verminderde aankoopprijs terug aan de Koper.

Werkelijk gemaakte kosten in verband met het retourneren van goederen (transportkosten en dergelijke) kunnen worden afgetrokken van de koopprijs die aan Koper moet worden geretourneerd.

6.4 Koper heeft geen herroepingsrecht in geval van de volgende soorten Overeenkomsten:

- voor de levering van diensten - indien de uitvoering daarvan met zijn goedkeuring is begonnen vóór de uiterste termijn van 14 dagen na het aangaan van de verplichtingen,

- voor de levering van goederen die werden aangepast volgens het verzoek van de Koper of voor de persoon die hij is, evenals goederen die bederfelijk zijn of onderhevig aan slijtage of veroudering,

- voor de levering van audio- en video-opnamen en computerprogramma's als de Koper de originele verpakking beschadigt.

7. Levering en Leveringsvoorwaarden

7.1 Pakketten mogen in meerdere pakketten worden verdeeld. De portokosten blijven ongewijzigd.

7.2 We volgen alle pakketten tot aan de levering om eventuele problemen te voorkomen.

7.3 Als je goederen wilt retourneren, maak dan een pakket klaar volgens de volgende beschrijving: Selecteer een vervoerder en stuur de goederen naar het bovenstaande adres.

Hoe maak je een pakket klaar? Pakket moet compleet zijn (inclusief accessoires en alle documentatie) en in dezelfde staat als op het moment van levering. Voeg een aankoopdocument bij. Gebruik altijd inpakpapier of karton zodat de originele verpakking niet wordt beplakt, afgebeeld of op een andere manier wordt vernietigd tijdens het transport. Verzend goederen niet onder rembours. We raden je aan om goederen te verzekeren. Het geld wordt teruggestort op je bankrekening (vergeet niet het nummer te vermelden), meestal binnen 3 werkdagen na ontvangst van het pakket. Bij retourzendingen wordt het bedrag verminderd met de transportkosten (geldt niet voor claims!).

8. Betaalmethoden

8.1 Je kunt de betaalmethode kiezen na het selecteren van de verzendmethode.

Vooruitbetaling - als je deze betaalmethode selecteert, krijg je alle informatie die nodig is voor de betaling. We verzenden de goederen na ontvangst van de betaling op onze bankrekening.

Rembours (COD) - alleen beschikbaar in Tsjechië en Slowakije - we verzenden de bestelde goederen per post en je betaalt contant bij de overname.

Betaalkaart - we verzenden de goederen na ontvangst van de betaling.

Als je met een betaalkaart betaalt, hoef je niet bang te zijn voor misbruik. We gebruiken een geverifieerde gateway met een 3-D Secure protocol, ondersteund door kaartverenigingen. Alle interne informatie (wachtwoord, gebruikersnaam, transactie) is versleuteld. Algemene informatie (informatie over afzonderlijke artikelen) is niet versleuteld om de snelheid te verhogen.

8.2 Volgens de wet op de elektronische registratie van verkopen is de verkoper verplicht om het boekhouddocument aan de koper te verstrekken. Tegelijkertijd is hij verplicht om geaccepteerde verkopen online te registreren bij de fiscaal administrateur; in geval van technische storing uiterlijk binnen 48 uur.

10. Klachten

10.1 Indien ontvangen goederen beschadigd zijn of niet functioneren, handel dan volgens de klachtenprocedure.

10.2 De procedure voor het retourneren van goederen op grond van herroeping van het contract wordt beschreven in punt 6 van de Algemene Voorwaarden.

11. Klachtenprocedure

11.1 Producten die onder een klachtrecht vallen moeten direct na constatering van een defect ter beoordeling worden opgestuurd. Ze moeten schoon zijn, ze moeten de juiste documenten en een beschrijving van het defect bevatten, eventueel moet de plaats van het defect worden gemarkeerd.

11.2 Ga te werk volgens de onderstaande beschrijving: Stuur een product naar het contactadres. Het transport wordt vergoed door de verkoper. Neem contact met ons op zodra u weet wanneer en waar we het pakket kunnen ophalen. Het pakket moet compleet zijn (inclusief accessoires en alle documentatie) en in dezelfde staat als bij de overname. Alle documenten die samen met de goederen worden ontvangen, moeten erbij worden gevoegd, bijv. aankoopdocument, kassabon, garantiebewijs enz. Gebruik altijd inpakpapier of karton, zodat de originele verpakking niet wordt beplakt, afgebeeld of op een andere manier wordt vernietigd tijdens het transport. Goederen moeten goed worden verpakt voor transport om mogelijke verdere schade te voorkomen. Verzend goederen niet onder rembours, in dat geval worden ze niet overgenomen. We raden je aan om goederen te verzekeren. Je ontvangt direct na ontvangst van de goederen een klachtenprotocol. Defecte of beschadigde goederen worden vervangen of het aankoopbedrag wordt geretourneerd.

11.3 Verkoper aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van de werking van producten, functionele eigenschappen en ondeskundig gebruik van producten, evenals schade veroorzaakt door externe gebeurtenissen en onjuiste manipulatie. Verstrekte garantie is niet van toepassing op gebreken van dergelijke oorsprong.

11.4 Indien de producent een langere garantietermijn biedt, staat dit vermeld in de catalogus.

11.5 Bij afwijzing van de klacht kunnen kosten van de klachtenprocedure en servicekosten in rekening worden gebracht. U ontvangt per e-mail informatie over de afhandeling van de klacht. In geval van vervanging van goederen wordt u geïnformeerd over de verzending van het pakket en de leveringstermijn.

12. Regels voor het gebruik van Smart Points

12.1 Alleen klanten die vanaf 1.1.2017 geregistreerd zijn op smartlashes kunnen Smart-punten verzamelen.

12.2 Om Smartpoints te verzamelen en te gebruiken moet je ingelogd zijn op de website.

12.3 Smartpoints worden bijgeteld volgens de huidige regels die kunnen veranderen.

12.4 Smartpoints voor je huidige bestelling worden pas bijgeschreven op je persoonlijke account na betaling en volledige uitvoering van de bestelling.

12.5 Smartpoints worden niet beloond voor bestellingen die per telefoon, e-mail of op een andere manier worden gedaan, of wanneer ze worden gedaan door een niet-geregistreerde gebruiker. U kunt uw Smartpoints alleen gebruiken na het aanmaken van de persoonlijke bestelling op de website.

12.6 In het geval van een orderwijziging die de tussenkomst van een medewerker van de klantenservice vereist, worden Smart Points automatisch teruggestort op het account van de klant. U kunt ze gebruiken voor uw volgende bestelling.

12.7 U kunt Smart Points gebruiken in uw winkelwagen (in het onderste gedeelte aan de linkerkant).


Bedankt dat u de tijd heeft genomen om onze Algemene Voorwaarden te lezen.

Uw SmartLashes

Algemene Voorwaarden zijn geldig vanaf 10. 6. 2019 tot nader bericht.

Informatie voor de Koper: in geval van wijziging van de Algemene Voorwaarden zijn deze geldig die van kracht waren op de datum van aankoop.